ALGEMENE VOORWAARDEN VAN KDP-SERVICES
Privacy
Uw gegevens worden nooit gedeeld met derden met uitzondering van onze boekhouding en worden hoofdzakelijk gebruikt om u te contacteren, voor het opstellen van uw offerte en voor het opmaken van uw facturen. Wij garanderen u dat er nooit misbruik gemaakt zal worden van uw gegevens. U kan ons ten allen tijde verzoeken uw gegevens uit onze databank te verwijderen.
Overeenkomst
KDP-Services werkt in principe niet met vaste contracten, wij houden het voorlopig bij mondelinge overeenkomsten na het opmaken van de offerte. Wil u toch een vast onderhoudscontract is dit zeker mogelijk en stellen wij een overeenkomst op.
Sinds juli 2024 nemen wij enkel nog regelmatige klanten aan, dit wil zeggen klanten die minimaal 2 x jaar van onze diensten gebruik zullen maken, éénmalige opdrachten worden niet langer aangenomen met uitzondering van een 1ste opkuis na nieuwbouw of na renovatiewerken.
Offerte
U ontvangt een vrijblijvende offerte met een vaste prijs en beschrijving van de werken, indien u akkoord bent en een samenwerking aangaat blijft deze prijs altijd behouden (exclusief indexering) Voor extra/bijkomend werk naast hetgeen werd afgesproken vragen wij u vriendelijk ons te bellen of te mailen en ons hiervan op de hoogte te brengen voor onze eerstvolgende geplande afspraak. Bijvoorbeeld : u wil een éénmalige reiniging van uw rolluiken naast uw vaste beurt van de ramen of zou graag uw dakgoot leeg laten maken, een telefoontje of mailtje volstaat (Opmaken planning)
Opzegperiode
Met een vast onderhoudscontract van (on)bepaalde duur betreft de opzegperiode 3 maanden. Met een mondelinge overeenkomst kan u steeds de samenwerking stopzetten wanneer u wil. Dit geld in beide richtingen, bijvoorbeeld bij wanbetaling of indien de klant de gemaakte afspraken niet nakomt of respecteert.
Uit te voeren werken / Veiligheid
Wij werken bij voorkeur op de traditionele manier, dit wil zeggen met mop, raamwisser en spons, dit zowel op de begane grond als op hoogte. Het gebruik van osmose is bij KDP-Services eerder uitzondering dan regel en zal enkel worden ingezet daar waar het niet anders kan.
Ladderwerken zullen worden uitgevoerd tot en met de 2de verdieping van een standaard rijhuis/appartementsblok, hogerop gelegen ramen dienen steeds van binnenuit of met behulp van een hoogwerker gewassen te worden, de ondergrond waar wij onze ladder dienen te plaatsen moet stabiel zijn. Indien een hoogwerker ter plaatse dient te komen zal de volledige huurkost hiervan ten laste vallen van de klant.
Zonnepanelen : Zonnepanelen op een plat dak vormen geen probleem en worden vrijwel zeker aangenomen, zonnepanelen op een hellend dak hoger dan 6,00 meter worden uit veiligheidsoverwegingen enkel aangenomen als deze op een veilige en vlot bereikbare manier met osmose of hoogwerker gewassen kunnen worden. In geen geval begeven wij ons op een hellend dak.
Indien er binnenkanten en/of glazen tussenwanden gewassen dienen te worden zorgt de klant er zelf voor dat de ramen makkelijk toegankelijk en de tabletten leeg zijn. Zelf verhuizen wij geen meubels of andere objecten.
De klant stelt steeds proper water ter beschikking indien wij hierom vragen, u wil natuurlijk niet dat wij uw ramen reinigen met vuil water van de vorige klant.
Weersomstandigheden
KDP-Services komt ook langs bij regenweer en dus niet enkel bij zonnig weer, vanaf u hebt toegezegd op onze diensten gaat u hiermee akkoord en zal hier niet over gediscussieerd worden bij aanvang van de werken in geval van regenweer. Bij extreem vriesweer, hevige sneeuwval en/of stormweer komen wij in de meeste gevallen niet langs, zeker niet wanneer er werken op hoogte uitgevoerd dienen te worden. In dit geval contacteren wij u om een nieuwe afspraak te bekomen, ook bij extreme hitte (Vanaf 32°) kan het zijn dat wij in bepaalde gevallen uw afspraak dienen te verplaatsen.
Schade
In geval wij buiten onze wil om schade berokkenen bij onze klant zullen wij u hier steeds meteen van op de hoogte stellen en zal dit achteraf geregeld worden via de verzekering. Kleine ongelukjes kunnen eventueel ter plaatse in de minne geregeld worden. Klachten die verder dan 24uur na uitvoering van de werken binnenkomen zullen wij dan ook niet zomaar aanvaarden en zullen steeds betwist worden.
Factuur / Betaling
Na ontvangst van uw factuur hebt u als regelmatige klant steeds 15 kalenderdagen de tijd om het verschuldigde bedrag aan ons over te maken. Voor een eerste herinnering brengen wij geen kosten in rekening, voor een 2de herinnering brengen wij een administratieve kost van €5,00 in rekening, bij een derde €10,00. Dit telt voor al onze professionele en particuliere klanten. Blijft ook dan de betaling nog uit laten wij het invorderen van de factuur over aan derden wat een aanzienlijke meerkost met zich kan meebrengen.
Betreft het een 1ste opkuis na nieuwbouw of renovatie bij een residentiële klant dient er steeds meteen ter plaatse betaald te worden. U ontvangt dan later uw factuur via mail als VOLDAAN, betaling ter plaatse kan door cash of mobiel te betalen, bijvoorbeeld via uw bank app of via Payconic by Bancontact. Bij cash betalingen willen wij u vragen zo gepast mogelijk te betalen. Tot slot zijn zelfs betalingen met enkele cryptomunten een mogelijkheid (XRP, XLM)
KDP-Services behoudt zich steeds het recht niet in te gaan op uw aanvraag en deze te weigeren indien niet aan alle hierboven opgesomde voorwaarden voldaan kan worden.
Hoogachtend
Kenny
KDP-Services